Blogger Templates

salam mujahadah

salam mujahadah

Thursday, December 15, 2011

wall status:

" kematian sedang menghampiri anda"
like : 3
comment :0

wall status:
" calon-calon isteri/suami soleh??"
like ; 34
comment:
- beriman.
- baik hati
- suka bantu isteri
- romantik dan baik hati

umm.... apa kes plak saya tiba-tiba tulis macam ni?? ish3 ni mesti ada apa-apa nie kan... itu la yg org selalu ckpkan... apa isu yg cuba sy huraikan disini ialah.. sedar atau tidak sedar, bila kita post sesuatu status yg berkaitan tntg kematian yg peka hanya beberapa org.. tp bila kita post yg berkaitan tentg cinta-cinta manusia, atau apa-apa yg berkaitan dgn cinta masing2 peka. adakah ianya ssalah??
tidak... saya tidak mengtakan ianya salah...
tp sedarkah kita... bukan didalam FB sahaja... dimana-mana pun... kt lebih berfikir perara yg belum tentu berbanding perkara yg tentu... kematian adalah perkara yang tentu... tetapi berapa kalikah kita memikirkannya dalam sehari berbanding memikirkan hal-hal lain? kadangkala kita mencari Allah di saat susah sahaja tapi dlam masa senang...
cthnya kita lebih giat memperbanyakkan solat hajat dan doa semasa exam sahaja, tapi apabila kita telah berjaya lulus dalam peperiksaan apa kah yg awal-awal terlintas difikiran kita?? adakah yes! yea-yea, baru ucap alhamdulillah atau alhamdulillah... dahulu?? atau adakah kita mengucapkan alhamdulillah seterusnya kita meninggalkan amalan-amalan kebiasaan yang kita lakukan demi kejayaan dalam peperiksaan itu... sama-sama kita renungkan.... semoga kita tergolong dalam kalangan hamnbanya yang bersyukur:)
-

0 comments: