Blogger Templates

salam mujahadah

salam mujahadah

Wednesday, July 4, 2012

RINTIHAN.....

Rintihan Hati……

Aku cinta Allah,
Seindah kata tidak semudah laksana,
Aku Cinta Dakwah,
Semanis madah,
tidak serupa penghayatannya,
Yakin pada Allah,
Kadang hanya kata-kata bila teruji,
disitu praktikalnya Lakukan segalanya dengan Ikhlas,
Namun keikhlasan sendiri pun kurang dapat memastikan diri berada pada landasan keikhlasan,
Harus bagaimana keadaannya?
Perlukah berputus asa?
Lantas teringat ayat yang tinggi martabatnya,
Bukan madah pujangga…
“janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah”…

Kadang merenung,
lantas otak lingat berfikir,
Bila agaknya rasa Cinta itu hadir secara sepenuhnya mengisi ruang kekosongan hati?
Sudah banyak lorong dan corong,
Sudah banyak tertatih, dan bangun,
Sudah banyak terjatuh dan jatuh,
Namun pertukaran berlaku sepantasnya,
Belum lagi tercapai rasa cinta
Petandanya masih belum ada,
Pernah datang hanya sekejap Cuma,
Lantaran keinsafan meresap di dada,
Namun anak adam, syaitan ada menyempitkan hati…

 Aku merasa ketandusan terus dari rasa cinta itu,
Apabila tirai keinsafan datang,
Matlamat cinta Allah kembali berfokus,
Apabila kelalaian menerjah fikiran,
Jutaan minit berlalu mencapah segala fikiran…
Allahu Rabbi hamba lemah dalam mendakap CIntaMu…
 “jalan kehidupan ini adalah surprise”
Kadang takut melangkah ,
takut tersilap langkah,
Itu petanda, keyakinan masih ditahap yang goyah…
Yakinlah…
 Allah ada…

 Hatiku Fokuslah dengan matlamat MU…
Hatiku bulatkanlah tekadmu..
Balutkanlah dirimu…
Dengan cinta dakwah dan perjuangan…
Cinta Allah dan kekasihnya…
Cukup itu,
 hanya itu perkara bermakna di dunia ini sebelum kita melangkah kea lam akhirat.
 Lantas bisikan lain menerjah,
Cinta yang lain bagaimana?
Itu hanya sementara…
Ianya akan hilang ditelan zaman,
Iman bersuara,
 Kepergiannya bukan satu perkara yang terlalu besar,
Oleh itu perlu mencintai yang lainnya,
Berdasarkan cinta Allah dan dakwah…
Kelak ianya akan lebih bermakna…

 Bersabar dalam penantian,
Kadang malu kerana kesabaran tanpa usaha…
Ya Allah bantu aku,
Merasai nikmat cintaMu,
Agar nanti aku tidak menyesal dalam kehidupanku,
Lantaran tidak merasai cintaMu,
Harapanku,
Aku menjadi dalam kalangan hambaMU,
Yang dapat melihatMu di akhirat kelak,
Kerana tiada kerugian yang amat besar,
Melainkan tidak dapat melihat RABB…
yang mencipta alam yang agung ini di sana nanti…
Bantu aku ya Allah….

"Tuhan pimpinlah... kelemahan hati ini,
agar aku selalu didalam redhaMu tak putus memujimu,
moga tak kau biarkan...
dan lontarkan diriku...
bersama mereka yang didalam keredhaanMu.... "
ku Kembali pada Mu TUHAN yang menciptakan...


copy edited..

0 comments: